2017ko udaberrian gure proiektuaren etorkizuna bistaratzen hasi ginenean, balizko krisi bat aurreratu genuen, batez ere industria-sektorean, baina gure planetan ez zegoen, inolaz ere, mundu mailako pandemia bati erantzun behar izatea. Oso zaila egingo zaigu 2019-2020 ikasturtea ahaztea. Gure 40. urteurrenagatik ospakizuna izan behar zuen urte akademiko bat zulo beltz izugarri bat bihurtu zen gauetik goizera, gure ikasleei erantzun egokia emateko gure indar guztiak xurgatzen zituena. Unea iristen denean, zehaztasun handiagoz baloratuko ditugu konfinamendu-denborak. Benetan uste dugu, guztion ahaleginarekin, gai izan garela prestatu gabeko egoera bati berme handiz erantzuteko. Baina bizitzak aurrera jarraitzen du, eta orain 2020-2021 ikasturteari begira helburu berriak planteatu behar ditugu.
Ikasturte berri honetarako lehen helburua, eta garrantzitsuena zalantzarik gabe, gure ikasleen aurrez aurreko jarduerak ahalik eta osasun- eta segurtasun-baldintza onenetan mantentzea izango da. Horretarako, beharrezko jarduerak eta protokoloak zehaztu dira. Ezin dugu ahaztu krisi-egoeretan prestakuntza eta ezagutzaren garapena direla gizarteei gaur egun bizi ditugun krisi-uneetatik irteten gehien laguntzen dieten zutabeetako bi.
Horrela, metodologia berriak ezartzen jarraituko dugu, bai Batxilergoan (Batxilab) bai Lanbide Heziketan (ETHAZI), eta ez ditugu ahaztuko, jakina, bereizgarri ditugun ezaugarriak: tutorizazioa, jarraipena eta orientazioa. Ikasturte honetan, halaber, berrikuntzak sartu ditugu ikasketa emaitzetan oinarritutako ebaluazio kualitatiboago batean.
Ikasturte honetan, gure hizkuntza-proiektuan, erronken dosier guztietan euskarazko, gaztelaniazko eta ingelesezko laburpenak sartuko ditugu, laburpenak zein hizkuntzatan idazten diren kontuan hartu gabe, eta enpresetan praktikak euskaraz egitea sustatuko dugu, enpresaren eta ikasleen arteko euskarazko komunikazioa ahalbidetzeko.
Enplegurako prestakuntzaren arloan, orain inoiz baino beharrezkoagoa baita, ikastaro eskaintza berri bat proposatuko dugu, lanpostu bat lortzeko prestakuntza berria behar dutenen “reskilling“-a errazteko.
Bestalde, inguratzen gaituen ziurgabetasun-giro honetan, lau urterako jarduerak definitzen saiatuko gara, 2021-2025 Plan Estrategikoa idatziz. Esparru horretan, Lanbide Heziketako Heziketa Zikloen gure eskaintza berria aztertuko dugu.
Era berean, hainbat eremutako espezializazio-ikastaro eta -programek (digitalizazioa, marketina, etab.) gure ikasleei eskain diezazkieketen aukerak aztertuko ditugu.
Gure ikastolak, kooperatibaren ikuspegitik, gure neska-mutilak pertsona oso gisa garatuko dituzten balioak bultzatu izan ditu beti. Esparru horretan diseinatuko dira gure Plan Estrategikoaren helburuak, NBEk definitutako Garapen Iraunkorreko Helburuak kontuan hartuta.
Gai horiek kontutan hartuta, emakumeen eta gizonen arteko berdintasunak kezkatzen gaitu. Hamar urte baino gehiago dira Berdintasuna proiektuarekin hasi ginenetik. Proiektu horren asmoa da gure ikasleen artean bokazio zientifiko-teknologikoen garapena sustatzea, bereziki nesken artean. Ildo horretan, beste urrats bat emango dugu aurten: gure I. Berdintasun Plana idatziko dugu. Era berean, ekintza berriak proposatzen dira ikasleekin lankidetzaren eta garapenaren arloetan.
Ekintzailetzaren arloan ekintzak proposatzen jarraituko dugu, bai sentsibilizazioari dagokionez, bai proiektu berriak garatzen laguntzeari dagokionez.
Tknikaren eskutik eta beste zentro batzuekin elkarlanean, ikerketa-proiektuak sustatzen jarraituko dugu hainbat arlotan: 3D inprimaketa, prozesu industrialen sentsorizazioa, IoT, Machine learning, …
Proiektuen arloan, nabarmendu behar dugu Europar Batasunak Digital Transformation for Advanced Manufacturing (DTAM) proiektua onartu digula. Horrelako proiektu bat onartu zaion Estatuko Lanbide Heziketako zentro bakarra gara. Horrek aukera ematen digu nazioarteko proiektuen ezarpenaren buru izaten jarraitzeko, onartutako 10 proiektu baino gehiagorekin, bai eta Europako beste estatu batzuetako enpresetan praktikak garatzeko ere.
Esperientzia horiei guztiei eta lortutako jakintzari esker, gure TKGUNE zerbitzua enpresetara zabaldu ahal izan dugu, fabrikazio mekanikoaren arloan batez ere.
Erakundeen eremuan, 40. urteurrenaren ospakizunari buruz izaera instituzionalagoa zuten ekintzak berreskuratuko ditugu; hala, hainbat bilera egingo ditugu udalekin, erreferentziazko zentroekin eta ikasle ohiekin, sinergiak sortzeko.
Azkenik, adierazi behar dizuegu anbizio handiko kudeaketa-plan bat dela aurkezten dizuegun hau.
Ematen du murgilduta gauden krisialdi honen itzala luzea izango dela eta gure ikasleen enplegagarritasunean eragina izango duela. Baina ez izan zalantzarik. Gure aldetik egin ahal dugun guztia egingo dugu Txorierri eskualdearentzat, eta Bizkaia osoarentzat eskaintzen dugun zerbitzu publikoaren kalitatea bermatzeko.