Ikaskuntza eta zerbitzu solidarioko proiektu bat da, eduki, trebetasun eta balioetan oinarritutako elkarlaneko metodologien bidez, asmo pedagogiko eta solidarioa urtuz.
Duela 40 urtetik hona, Politeknika Txorierrin punta-puntako teknologietan, askotariko aplikazio praktikoetan, fabrikazio mekanikoaren diseinuan, fabrikazioan, automatizazioan, ingurumen hezkuntza eta kontrolean, telekomunikazio-sistemetan eta salmenten eta merkataritza espazioen kudeaketan adituak diren profesionalak prestatzen ditugu.
Aldi berean, gure Curriculum eta Hezkuntza Proiektuetan, helburu pedagogikoak zehaztuta daude, ikastetxean prestatzen diren ikasleek ingurunearekiko elkartasun- eta konpromiso-jarrerak eta -balioak har ditzaten bultzatzeko.
Ikaskuntza eta Zerbitzu Solidarioa berritzeko proiektuak aukera ematen du Bizkaiko Desgaitasun Fisikoa eta Organikoa duten Pertsonen Federazio Koordinatzaileko (Fekoor) erabiltzaileei elkarlaneko ikaskuntza eta zerbitzua uztartzen dituen hezkuntza-proposamen bat egiteko. Eta, gainera, parte hartzen duten ikasleak motibatuta senti daitezen eta Fekoor-reko erabiltzaile horien eguneroko arazoak konpontzen saia daitezen, elkarlanean jardunez, erabiltzaile horientzat benetan erabilgarriak diren tresna errazak diseinatuz eta fabrikatuz, eta, beraz, haien bizi-kalitatea hobetzen saiatuz. Zerbitzuak zentzua ematen dio ikaskuntzari, ekintza moduan errealitatera transferitzeko aukera ematen baitu.
Orain dela bi urte hasi ginen Fekoor-rekin lankidetzan, eta teknologia aldetik aukeratu genuen, gizarte inklusiboagoa lortzeko produktuak eta zerbitzuak diseinatu eta fabrikatzeko aukera ematen digulako. Gizarte horretan, pertsona guztiek bizimodu independentea izan behar dute, gainerakoen ongizatea lortu behar dute eta beren bizitza aukera-berdintasunean kudeatu behar dute.
Gainera, bi erakundeak genero-berdintasunarekin konprometituta gaude, eta hori izango litzateke gure baterako lanaren beste ardatz bat.
Ikasturte honetan, Fekoor-eko hainbat erabiltzaileren beharrei erantzuteko erronka dugu, hala nola: Fabrikazio Mekanikoaren Diseinua eta Produkzioaren Programazioa zikloetako ikasleek Fekoor aniztasun funtzionala duten 5 erabiltzaileren behar espezifikoak 3D inprimaketa-teknologiaren bidez betetzeko produkturen bat diseinatu eta fabrikatuko dute.
Automatizazio eta robotika industrialeko eta telekomunikazio- eta informatika- sistemetako zikloetako ikasleek Fekoor-ren dibertsitate funtzionala duten erabiltzaileen egunerokotasuna erraztuko duten hainbat elementu diseinatuko dituzte. Horretarako, diseinuak Arduino plataforman oinarrituko dituzte, eta proba-fasean dauden gailuak sortuko dituzte, hala nola erorketa-detektagailu bat, etxeko hainbat elementurekin, argiekin, ateekin eta pertsianekin elkarreragiteko aukera emango dien ahots-laguntzaile bat. Bakoitzaren beharretara egokitzea.
Ingurumen Hezkuntza eta Kontroleko zikloetako ikasleek bi ibilbide ekologiko prestatuko dituzte Bilbo inguruan, Fekoor-reko erabiltzaileekin egiteko.
Salmenta eta Merkataritza guneen Kudeaketa zikloko ikasleek ikerketa-lana eta dibulgazio-euskarria egingo dute.
Erronka horiekin, ikastetxeko 100 bat ikaslek parte hartzen dute, eta gutxienez 10 irakaslek, sail bakoitzeko koordinatzaileez gain, koordinatzaile pedagogikoak eta Fekoor-eko 15 bat pertsonak, erabiltzaileen eta arduradunen artean.