Gero eta digitalizatuagoa eta iraunkorragoa den mundu honetan, hiri adimendunek (Smart Cities) gaitasun handiko profesionalak behar dituzte. SMACITE partzuergotik, Europako proiektu hau garatu dugu sektore honetako trebetasun-tartea ixteko helburuarekin, ikasleei, teknikariei eta ingeniaritzari prestakuntza berritzailea emanez, gaitasun digitalak, zeharkako trebetasunak eta iraunkortasuna konbinatuz.

Programaren eraginkortasuna ebaluatzeko, proba pilotuak egin genituen Grezian, Bulgarian, Italian eta Espainian, hainbat erakundetako 160 ikasleren parte-hartzearekin, administrazio publikoak eta sektoreko enpresa pribatuak barne. Metodologian autoebaluazioak, prestakuntza teorikoa eta praktikoa eta parte hartu zutenei mikrokredentzialak ematen zizkieten azken ebaluazioak sartu ziren.
Espainian, Politeknika Txorierrik funtsezko zeregina izan zuen proba horien inplementazioan, programan sartzea erraztuz eta parte-hartzaileei ikaskuntza-prozesuan zehar lagunduz. Puntu azpimarragarrienetako bat MOOCen harrera bikaina izan zen, 400 pertsona baino gehiagok interesa izan baitzuten eta 331 parte-hartzaile erregistratu baitziren. Ikastaroaren amaiera-tasa % 59tik gorakoa izan zen, online beste prestakuntza-programa batzuen batez bestekoa baino nabarmen handiagoa.
Ikuspegi integral eta iraunkorrarekin hiri adimendunak hobetu nahi ditugu
SMACITEren muina diziplina anitzeko curriculum batean oinarritutako gure hezkuntza-ikuspegian datza. Parte-hartzaileek online ikaskuntza MOOC (Massive Open Online Course) baten bidez, errealitate birtualeko inguruneetan murgildutako esperientzien bidez eta eskuratutako gaitasunak baliozkotzen dituen ziurtapen-sistema baten bidez konbinatu zuen programa batean sartu ziren.
Emandako edukien artean, zibersegurtasunari, Gauzen Internetari (IoT), datuen analisiari, 3D inprimaketari, blockchainari eta ibilgailu autonomoei buruzko ikastaroak daude, baita enpresa-trebetasunei, lidergoari eta iraunkortasunari buruzko moduluak ere. Horrela, gaitasun teknikoa hobetzeaz gain, hiri-garapen adimendunaren ikuspegi integral eta iraunkorra sustatu nahi dugu.

Hiritar etorkizun digitalerako profesionalak prestatzea
Proiektuak arrakasta orokorra izan zuen arren, hobetu beharreko arloak identifikatu ziren. Ikasle batzuek zailtasun teknikoak aipatu zituzten Errealitate Birtualaren plataforman, batez ere audioarekin eta konektibitatearekin lotutakoak, eta horrek sisteman eguneraketak ezartzea eta laguntza teknikoa hobetzea ekarri zuen. Gainera, ikasleen konpromiso-mailaren arteko aldeak irakaskuntza-estrategiak parte-hartzaileen profilen arabera are gehiago egokitzeko beharra erakutsi zuen. Hori dela eta, ziurtapen-baldintzak doitzea erabaki genuen, eskuragarriagoak izan daitezen, ikaskuntzaren kalitatea arriskuan jarri gabe, eta, horrela, akreditazioak lortzea errazteko.
SMACITE partzuergotik ziur gaude proiektu hau mugarri bat dela hiri adimendunetarako profesionalen prestakuntzan. Gure ikuspegi berritzaileak teknologia, ikaskuntza interaktiboa eta ziurtagiri profesionala uztartzen ditu, eta sektore horretan prestakuntza eskuragarriagoa eta eraginkorragoa izateko oinarriak ezartzen ditu. Proba pilotuen fasearen ondoren ezarritako doikuntzekin, programa erreferente bat da hiri jasangarri eta digitalizatuen etorkizunerako gaikuntzan.
Informazio gehiago nahi izanez gero, bisitatu www.smacite.eu
